1/24 Mini-Saloon
køres hver mandag

Vi kører 2 løb på Targa Florio
& 1 løb på Wynn’s

Der vil skiftevis blive kørt med “lille” “stor” samt “klub klasse”

så turnus ordningen vil lyde:

uge A: Lille bil Targa, Stor bil Targa,
Klub bil på Wynn’s

uge B: Stor bil Targa, Klub bil Targa
Lille bil Wynn’s

uge C: Klub bil Targa, Lille bil Targa,
Stor bil Wynn’s

Targa Florio vil fortsat være retningsbestemt efter dato.

Så vi ved ved ankomst hvilke biler på hvilken bane, så der er godt tid til at få trænet med den rette bil på rette bane, det er ikke muligt at træne med klubbilerne, de vil i øvrigt blive vedligeholdt af Keld

Der vil i bedste Le Mans stil blive kåret 4 vindere, KM i alle 3 klasser samlet, samt klasse vindere i små biler store biler og klub biler.
Point tildeles som i mini saloon serien, 100/98/96/95/94/93 osv. banefordeling 1. løb lodtrækning, dernæst efter det forrige løb.

Sæsonen kører indtil 19 dec. 2022

Regler for biler kan findes på www.race4u.dk

Små biler: Mini Cooper, Fiat 1000TCR Abarth, NSU TT, Simca 1000, Renault R8 Gordini, Autobianchi A112 Abarth.

Store biler: Ford Escort MK1, BMW 2002 ti, Opel Kadett GT/E, Alfa Romeo GTA, VW Scrirocco

1/32  Hver Torsdag

Vi kører 1/32 Digitalt og Analogt skiftevis hver Torsdag. 

Uanset hvad der køres med i aftenens løb er det altid tilladt at træne med hvad man har lyst til på en af de andre baner

REGLEMENT:

Le Mans GT/LMP
 32

Tilladte biler:

Slot.it Gruppe C, Moderne GT samt GT LMP jf. Slot.it,s hjemmeside www.slot.it.

Desuden er tilladt,

Sideways GT3 biler,   Riley MkXXDallara DP

MR-slot  Mclaren F1 GTRPorsche 911 GT1Jaguar XJ220

Policar Ferrari F40

NSR GT3 biler samt Audi R18 LMP

Bilerne skal benyttes med dertil hørende fabriksproduceret chassis. NSR-chassiser skal være Medium Hårdhed (sort). Slot.it HRS-chassis, andre universal chassier og 3D-printede chassiser er ikke tilladt. Der er frit valg mellem In-Line, Side-Winder eller Angle-Winder.

Fjeder- og Magnetic-Suspension er tilladt.

Skiver på aksel og mellem chassis og karrosseri er tilladt. Det er ligeledes på akslerne tilladt at montere bøsninger til motorholder og anglewinderstopper.

KARROSSERI:

Karrosseriet skal være forsynet med fuldt interiør, det er tilladt at udskifte interiør til et interiør af lexan.

Chassis, tandhjul, motor og styretap må ikke være synlige set ovenfra, når bilen er samlet. Karrosseriet skal være korrekt dekoreret (minimum 3 numre og 1 decal).

Evt. extra vægt i karrosseriet kan placeres frit. Lys-kit anses som vægt uanset om dette eftermonteres eller forefindes på modellen standard.

Alle større løsdele som eks. bagvinge mv. skal forefindes på bilen ved start. Spejle, lygteglas og antenner er ikke påkrævet.

MOTOR:

Alle Slot.It, Sideways, og NSR motorer er tilladte. Boxer max 21500RPM, Flat max 25000RPM, Short can max 30000 RPM

Motor må ikke have været åbnet.

Motorholder: Slot.it, Sideways, MR-slot & NSR-produceret.

MAGNET:

Der køres uden magnet, undtaget de magneter, der er i magnetic suspension. Disse skal bruges efter deres formål.

MÅL & VÆGT:

Dæk/fælge må ikke stikke ud under karrosseriet.

Det er tilladt at optimere bilen med ekstra vægt på chassiset – placering frit.

HJUL, FÆLGE & DÆK:

Alle fælge med 3D-fælgindsats er tilladt. Ligeledes er designerfælge, der ikke er beregnet til fælgindsats tilladt, eks. Slot-line, Sloting Plus mfl.

Alle originale Slot.It dæk (mærket Slot.It), Sideways (mærket Sideways) NSR (Mærket NSR) og MR Slot (Mærket MR Slot) er tilladt med undtagelse af silikonedæk, skumdæk samt Ureathan.

GEAR & TANDHJUL SAMT AKSLER:

Gearing og aksler er fri.

GUIDE & SLÆBESKO:

Guide og braids/slæbesko frit valg.

Revo Slot

Generelt alle biler:

Der må skiftes til kuglelejer, det skal dog være standard lejerne.

Nogle bil versioner er der skiver under gummihætterne, så det står enhver frit for at lægge skiver under for at få plads til dæk i skærmkassen eller fjerne skiverne hvis man har lyst. Gummihætter skal dog blive siddende og være hele, men skruerne der holder karosseri og chassis sammen kan løsnes/spændes afh. af om man ønsker mindre eller mere flex.

Der skal benyttes std. shore 30 RS202. Det er frit om man vil køre på nye eller helt nedslidte dæk.

Tabte dele skal monteres inden næste løb, dog ikke spejle og viskere.

Lyskit må monteres på alle biler, samlet vægt dog højst 5 gram.

Alu gear S-419A er tilladt. Pinion 12 tænder standard Pinion eller srp212b. Motor RS211. Motor må ikke åbnes eller på anden måde modificeres.

RS-210 og RS-210W guider er tilladt på alle modeller.

Nogle gange skal man lodde ledningerne om på motoren, da de kan komme i karambolage med interiøret.

Det er under ingen omstændigheder tilladt af tilføje eller fjerne vægt på hverken chassis eller karosseri, ligesom det ikke er tilladt at bruge uoriginale dele.Har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte Lasse for at få en afklaring.

Der er udviklet en lille ledningsholder til at styre ledningen mellem guide og motor, den er tilladt. Fås kun hos SlotWorld.

Vedr. bilmodeller: Alle Revoslot bilmodeller er som udgangspunkt tilladt, da vi ikke har kunnet konstatere en signifikant forskel i omgangstider under test. I starten vil vi køre en pilotserie, og viser enkelte bilmodeller sig at være overlegne, kan der ske reglementsændringer i retning af at sinke disse biler, eller der kan blive indført handicap i løbsserien.

Challenge

Er et løb, hvor løbsledelse medbringer et sæt biler/aftaler med nogen, at de gør det. Bilerne bliver placeret i sporet, og den enkelte bil bliver i sporet hele løbet igennem. På denne måde kommer alle deltagere til at køre lige længe i hvert spor og med den i sporet tilhørende bil. Lapmaster vil køre i indstilling challenge, så bilerne vil skulle bringes tilbage til start for hvert stint.

Bilerne kan også være fra klubbens samling. Byd gerne ind, hvis i har ideer til et sæt biler, der kunne være sjove at køre løb med.



REGLEMENT:

Klubmesterskabsturnering Egedal Slotcar Club oXigen 2022-2023

Der kåres en klubmester i december.

Turneringen kører over hele året med en afdeling hver 2. uge. Dette vil med fradrag af helligdage og sommerferie blive til ca 16 løbsdage.

Løbsdage i 2022: 6/10, 20/10, 3/11, 17/11, 1/12

Løbsdage i 2023: 12/1, 26/1, 9/2, 23/2, 9/3, 23/3, 20/4, 4/5, 1/6, 10/8, 24/8, 7/9, 21/9, 5/10, 19/10, 2/11, 16/11, 30/11

Der køres med GT3 biler efter reglement

Der må skiftes bil undervejs i turneringen

Der gives point for sejr i hvert heat, og alle heat er tællende

Point tildeling Placering 

Placering 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Point 25 18 15 12 10  8 6 4 2 1

Der køres 2 heat á effektive 20 minutter. Der køres med PC Lapcounter, som ikke stopper tiden ved Track Call

Før 1. heat køres kvalifikation på 3 omgange med 1 bil på banen ad gangen, som bestemmer startrækkefølge i heatet. Andre deltagere placerer sig omkring banen og sætter bil på igen. Hvis en omgang afbrydes af at bilen falder af, tæller denne omgang ikke.

Startrækkefølge i heat 2 afgøres af placering i 1. heat

Controllere og biler (også eventuel reservebil) skal være kodet før løbsstart. ID tildeles efter liste ved turneringsstart Ved brændstof i NUL, betragtes løbet som ikke gennemført, og der gives 0 point. Dette også selvom man er nået i pit og er ved at tanke. Der må kun tankes i Pitlane Ved NUL i brændstof tælles ikke omgange, før der igen er tanket Ved udgået af 1 heat, dvs ikke krydset målstregen ved løbsophør, gives 0 point Samlet vinder af turneringen er den deltager med flest point. Ved pointlighed er det den med flest 1. pladser der vinder. Ved samme antal førstepladser er det flest 2. pladser der vinder, osv. osv.