1/24 Hver mandag

Vi kører Mini Saloon på alle 3 baner samt
Racing Legends på de 2 træbaner.


Mini Saloon køres skiftevis på de 3, 4 sporede baner, vi kører lille klasse først på en bane, stor klasse på den næste bane og klub klassen på den 3. bane, vi starter så bare på forskellig bane hver gang.

Targa Florio og Oak Valley vil desuden have valgt kørselsretning efter dato, lige dato højre om, ulige venstre om.

Så vi ved ved ankomst hvilke biler på hvilken bane, så der er godt tid til at få trænet med den rette bil på rette bane, klubbilerne vil også stå klar på den bane de skal køre på og der vil være fri træning med dem, og vi forventer derfor at såfremt en af dem ikke er som forventet får i det lige fikset inden start.

Racing Legends er sidste mandag i måneden, der køres langdistance holdløb efter lodtrækning, vi kører først 1 løb på Targa og bagefter 1 løb på Oak Valley, er vi 4 hold køres 4×15 min. 5 hold 4×12 min. og 6 hold 4×10 min. det giver et løb på 1 time. med 8 spor bør der være rigeligt med træningstid så vi kan starte 19.30

Når engang BRM kan leveres til alle kan vi tage op om der skal køres sprint + langdistance.

I holdløb vil hver kører optjene point individuelt og der vil derfor findes en mester.

Der vil i bedste Le Mans stil blive kåret 4 mini saloon vindere, KM i alle 3 klasser samlet, samt klasse vindere i små biler store biler og klub biler.
Point tildeles som i mini saloon serien, 100/98/96/95/94/93 osv. banefordeling 1. løb lodtrækning, dernæst efter det forrige løb.

Der køres 2 sæsoner pr. år. 1.1.-30.6. og 1.8.-22.12.

Regler for biler kan findes på www.race4u.dk

Små biler: Mini Cooper, Fiat 1000TCR Abarth, NSU TT, Simca 1000, Renault R8 Gordini, Autobianchi A112 Abarth.

Store biler: Ford Escort MK1, BMW 2002 ti, Opel Kadett GT/E, Alfa Romeo GTA, VW Scirocco, Ford Capri

Klubmestre 1 forår 2022


Klubmestre i Mini-Saloon sæson 1 forår 2022:

Samlet:

  1. 4734 Lasse Ibsen
  2. 4730 Keld Høfler
  3. 4683 Carsten Grønnemann 

Stor:

  1. 1572 Carsten G
  2. 1572 Keld H
  3. 1570 Lasse I

Lille:

  1. 1592 Keld H
  2. 1572 Lasse I
  3. 1554 Rasmus C

Klubbiler:

  1. 1592 Lasse I
  2. 1572 Carsten G
  3. 1566 Keld H


Klubmestre 2 efterår 2022


Klubmestre i Mini-Saloon sæson 2 efterår 2022:

Samlet:

  1. 4160 Keld Høfler
  2. 4134 Lasse Ibsen
  3. 4112 Carsten Grønnemann

Stor:

  1. 1400 Keld H.
  2. 1368 Lasse I.
  3. 1366 Carsten G.

Lille:

  1. 1396 Keld H
  2. 1376 Lasse I
  3. 1364 Carsten G.

Klubbiler:

  1. 1390 Lasse I.
  2. 1382 Carsten G.
  3. 1364 Keld H.


Klubmestre 3 forår 2023


Klubmestre i Mini-Saloon sæson 3 forår 2023:

Samlet:

  1. 4748 Keld Høfler
  2. 4730 Lasse Ibsen
  3. 4708 Carsten Grønnemann

Stor:

  1. 1592 Keld H.
  2. 1576 Carsten G.
    3. 1558 Lasse I. 

Lille:

  1. 1598 Keld H
  2. 1582 Lasse I
  3. 1552 Carsten G.

Klubbiler:

  1. 1590 Lasse I.
  2. 1580 Carsten G.
  3. 1558 Keld H.

https://www.racemaster.dk/highscorelist.php?cnt=00FF00&non=FF0000&season=83 

Klubmestre 4 Efterår 2023


Klubmestre i Racing Legends sæson 4 Efterår 2023

  1. 500 Carsten Grønnemann
  2. 494 Keld Høfler
  3. 492 Tonni Rohrmann
    3. 492 Lasse Ibsen


Klubmestre i Mini-Saloon sæson 4 Efterår 2023:

Samlet:

  1. 2387 Lasse Ibsen
  2. 2354 Keld Høfler
  3. 2343 Carsten Grønnemann

Stor:

  1. 798 Lasse Ibsen
  2. 786 Carsten Grønnemann
  3. 782 Keld Høfler

Lille:

  1. 791 Lasse Ibsen
  2. 790 Keld Høfler
  3. 771 Carsten Grønnemann

Klubbiler:

  1. 798 Lasse Ibsen
  2. 786 Carsten Grønnemann
  3. 782 Keld Høfler

https://www.racemaster.dk/highscorelist.php?cnt=00FF00&non=FF0000&season=84


1/32  Hver Torsdag

Vi kører 1/32 Digitalt og Analogt skiftevis hver Torsdag. 

Uanset hvad der køres med i aftenens løb er det altid tilladt at træne med hvad man har lyst til på en af de andre baner

REGLEMENT:

Le Mans GT/LMP
 32

Tilladte biler:

Slot.it Gruppe C, Moderne GT samt GT LMP jf. Slot.it,s hjemmeside www.slot.it.

Desuden er tilladt,

Sideways GT3 biler,   Riley MkXXDallara DP

MR-slot  Mclaren F1 GTRPorsche 911 GT1Jaguar XJ220

Policar Ferrari F40

NSR GT3 biler samt Audi R18 LMP

Bilerne skal benyttes med dertil hørende fabriksproduceret chassis. NSR-chassiser skal være Medium Hårdhed (sort). Slot.it HRS-chassis, andre universal chassier og 3D-printede chassiser er ikke tilladt. Der er frit valg mellem In-Line, Side-Winder eller Angle-Winder.

Fjeder- og Magnetic-Suspension er tilladt.

Skiver på aksel og mellem chassis og karrosseri er tilladt. Det er ligeledes på akslerne tilladt at montere bøsninger til motorholder og anglewinderstopper.

KARROSSERI:

Karrosseriet skal være forsynet med fuldt interiør, det er tilladt at udskifte interiør til et interiør af lexan.

Chassis, tandhjul, motor og styretap må ikke være synlige set ovenfra, når bilen er samlet. Karrosseriet skal være korrekt dekoreret (minimum 3 numre og 1 decal).

Evt. extra vægt i karrosseriet kan placeres frit. Lys-kit anses som vægt uanset om dette eftermonteres eller forefindes på modellen standard.

Alle større løsdele som eks. bagvinge mv. skal forefindes på bilen ved start. Spejle, lygteglas og antenner er ikke påkrævet.

MOTOR:

Alle Slot.It, Sideways, og NSR motorer er tilladte. Boxer max 21500RPM, Flat max 25000RPM, Short can max 30000 RPM

Motor må ikke have været åbnet.

Motorholder: Slot.it, Sideways, MR-slot & NSR-produceret.

MAGNET:

Der køres uden magnet, undtaget de magneter, der er i magnetic suspension. Disse skal bruges efter deres formål.

MÅL & VÆGT:

Dæk/fælge må ikke stikke ud under karrosseriet.

Det er tilladt at optimere bilen med ekstra vægt på chassiset – placering frit.

HJUL, FÆLGE & DÆK:

Alle fælge med 3D-fælgindsats er tilladt. Ligeledes er designerfælge, der ikke er beregnet til fælgindsats tilladt, eks. Slot-line, Sloting Plus mfl.

Alle originale Slot.It dæk (mærket Slot.It), Sideways (mærket Sideways) NSR (Mærket NSR) og MR Slot (Mærket MR Slot) er tilladt med undtagelse af silikonedæk, skumdæk samt Ureathan.

GEAR & TANDHJUL SAMT AKSLER:

Gearing og aksler er fri.

GUIDE & SLÆBESKO:

Guide og braids/slæbesko frit valg.

Revo Slot

Generelt alle biler:

Der må skiftes til kuglelejer, det skal dog være standard lejerne.

Nogle bil versioner er der skiver under gummihætterne, så det står enhver frit for at lægge skiver under for at få plads til dæk i skærmkassen eller fjerne skiverne hvis man har lyst. Gummihætter skal dog blive siddende og være hele, men skruerne der holder karosseri og chassis sammen kan løsnes/spændes afh. af om man ønsker mindre eller mere flex.

Der skal benyttes std. shore 30 RS202. Det er frit om man vil køre på nye eller helt nedslidte dæk.

Tabte dele skal monteres inden næste løb, dog ikke spejle og viskere.

Lyskit må monteres på alle biler, samlet vægt dog højst 5 gram.

Alu gear S-419A er tilladt. Pinion 12 tænder standard Pinion eller srp212b. Motor RS211. Motor må ikke åbnes eller på anden måde modificeres.

RS-210 og RS-210W guider er tilladt på alle modeller.

Nogle gange skal man lodde ledningerne om på motoren, da de kan komme i karambolage med interiøret.

Det er under ingen omstændigheder tilladt af tilføje eller fjerne vægt på hverken chassis eller karosseri, ligesom det ikke er tilladt at bruge uoriginale dele.Har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte Lasse for at få en afklaring.

Der er udviklet en lille ledningsholder til at styre ledningen mellem guide og motor, den er tilladt. Fås kun hos SlotWorld.

Vedr. bilmodeller: Alle Revoslot bilmodeller er som udgangspunkt tilladt, da vi ikke har kunnet konstatere en signifikant forskel i omgangstider under test. I starten vil vi køre en pilotserie, og viser enkelte bilmodeller sig at være overlegne, kan der ske reglementsændringer i retning af at sinke disse biler, eller der kan blive indført handicap i løbsserien.

Challenge

Er et løb, hvor løbsledelse medbringer et sæt biler/aftaler med nogen, at de gør det. Bilerne bliver placeret i sporet, og den enkelte bil bliver i sporet hele løbet igennem. På denne måde kommer alle deltagere til at køre lige længe i hvert spor og med den i sporet tilhørende bil. Lapmaster vil køre i indstilling challenge, så bilerne vil skulle bringes tilbage til start for hvert stint.

Bilerne kan også være fra klubbens samling. Byd gerne ind, hvis i har ideer til et sæt biler, der kunne være sjove at køre løb med.



REGLEMENT:

Klubmesterskabsturnering Egedal Slotcar Club oXigen 2022-2023

Der kåres en klubmester i december.

Turneringen kører over hele året med en afdeling hver 2. uge. Dette vil med fradrag af helligdage og sommerferie blive til ca 16 løbsdage.

Løbsdage i 2022: 6/10, 20/10, 3/11, 17/11, 1/12

Løbsdage i 2023: 12/1, 26/1, 9/2, 23/2, 9/3, 23/3, 20/4, 4/5, 1/6, 10/8, 24/8, 7/9, 21/9, 5/10, 19/10, 2/11, 16/11, 30/11

Der køres med GT3 biler efter reglement

Der må skiftes bil undervejs i turneringen

Der gives point for sejr i hvert heat, og alle heat er tællende

Point tildeling Placering 

Placering 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Point 25 18 15 12 10  8 6 4 2 1

Der køres 2 heat á effektive 20 minutter. Der køres med PC Lapcounter, som ikke stopper tiden ved Track Call

Før 1. heat køres kvalifikation på 3 omgange med 1 bil på banen ad gangen, som bestemmer startrækkefølge i heatet. Andre deltagere placerer sig omkring banen og sætter bil på igen. Hvis en omgang afbrydes af at bilen falder af, tæller denne omgang ikke.

Startrækkefølge i heat 2 afgøres af placering i 1. heat

Controllere og biler (også eventuel reservebil) skal være kodet før løbsstart. ID tildeles efter liste ved turneringsstart Ved brændstof i NUL, betragtes løbet som ikke gennemført, og der gives 0 point. Dette også selvom man er nået i pit og er ved at tanke. Der må kun tankes i Pitlane Ved NUL i brændstof tælles ikke omgange, før der igen er tanket Ved udgået af 1 heat, dvs ikke krydset målstregen ved løbsophør, gives 0 point Samlet vinder af turneringen er den deltager med flest point. Ved pointlighed er det den med flest 1. pladser der vinder. Ved samme antal førstepladser er det flest 2. pladser der vinder, osv. osv.